Formålet er at give elever et overordnet overblik over plastikkens historie, forekomst og uhensigtsmæssige skader.
Brainstorm over:
Plastik blev udviklet i 1868 og har siden været brugt i næsten alt emballage. Det er et fantastisk materiale, men en elendigt, hvis det havner i naturen. Forløbet handler introducerer til udfordringer med plastikaffald. I dette undervisningsforløb skal eleverne undersøge forekomsten af mikroplastikpartikler i strandsand ved Dragør Strand.
Inspiration til undervisning
Plastikindustri: https://plast.dk/tema/plast-i-havet/
Aarhus Universitet: ”Hovedet i havet” – et undervisningsforløb til udskolingen
https://projekter.au.dk/havet/forloeb/
Plastic Change: https://plasticchange.dk/videnscenter/plastiktyper-konventionel-plastik-bioplastik-og-bionedbrydelig-plastik/
Videnskab.dk https://videnskab.dk/naturvidenskab/mikroplast-i-havet-10-ting-du-boer-undgaa-for-at-afhjaelpe-forureningen
Antal fibre kg. I strandsand?
…………….
Beskrive fibrene?
……..
……..
Det store klasselokale er en del af udeskoleindsats i Dragør kommune på tværs af tre skoler, ungdomsskole og kulturinstitutioner.