Forberede elever på programmet, evt. med reference til indholdet/aftaler fra timer i tiden op til. Fokus på program, aftaler, fagligt indhold, samarbejde/praktiske opgaver.
Vise visuelt så meget som muligt. Opklarende spørgsmål vigtige.
Fagligt forberedelse af elever: smartphone tidtagning og udregning, skema-forståelse (papir udleveres og vises på smartboard, pdf-fil).
Samle op på resultater og samarbejde. Resultater kan efterbehandles med tabeller inddelt i intervaller og søjlediagrammer, evt. i grupper eller fælles i klassen samt evt. noter/afskrift af eleverne.
Opmåling af baner i grupper – en bane pr. gruppe.
Tage tid på hinanden i gruppen, regne og notere.
Evt. et løb/stafet med opgaver til dem, der er færdige først – eller noget andet undersøgende matematik.
Link: Matematikløb
Det store klasselokale er en del af udeskoleindsats i Dragør kommune på tværs af tre skoler, ungdomsskole og kulturinstitutioner.